onsdag den 4. november 2009

Så er vinteren kommet til Madurai!

Varme huer og strikkede trøjer. Det er den påklædning som mange af børnene på lektiecafeen de sidste par dage har været iført! I den sidste tid har jeg sagtens kunnet mærke, at temperaturen er faldet nogle grader fra de 35-40 grader, der var i starten, til en 30-32 grader. Dog er det ikke noget, der på nogen måde har fået mig til at fryse. Jeg nyder blot, at det er nemmere at holde varmen ud. Faldet i temperaturen har dog betydet, at mange er syge og går rundt og fryser. Samtidig oplever vi i øjeblikket store regnskyl, som gør klimaet mere fugtigt og derved smittefaren større!
Jeg er lidt spændt på, om jeg er blevet så påvirket af klimaet, at jeg også begynder at fryse, når temperaturen i de kommende måneder falder yderligere. Èn ting er i hvert fald sikkert; jeg vil fryse når jeg igen står på dansk jord!


På lektiecafeen er der i øjeblikket mandefald pga sygdom og regn. Selvom inderne er lykkelige for, at de lige nu får regn og takker guderne for det, så betyder regnskyllene ofte, at der ikke kommer så mange børn på lektiecafeen.


I går samlede vi alle børnene i ét lokale og legede "afrikansk bombebold" med engelske ord. Legen går ud på, at alle står i en cirkel og hver gang man kaster bolden til en anden, skal man sige et engelsk ord. Når en person taber bolden, skal man hurtigst muligt sætte sig ned på huk. Den, der er langsomt ryger ud af legen. Da jeg kæmpede hårdt imod de hurtige børn, har jeg i dag ekstremt ømme lår!... Man må jo ofre sig for legen :P

1 kommentar:

  1. Hej Christina,
    Det lyder som en superkreativ måde at lave engelskundervisning på! Fedt at læse om. Nyd "vinteren" - jeg håber du er blevet helt frisk igen.

    Mange hilsner
    Lene, KFUM og KFUK

    SvarSlet